Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Γ. Καλούδης - Σύγχρονες συγκοινωνίες στα Επτάνησα


ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΣΤΑ ΕΠΤΑΝΗΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΧΡΗΜΑΤΑ
Δεν δεχόμαστε  να πληρώνουμε άλλο τους Μουχτάρηδες της Αθήνας

25 Ιούλη 2012

Η Εισήγηση του Γιώργου Καλούδη, Δικηγόρου Α.Π. & Σ.τ.Ε., Επικεφαλής της ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων, στην Ημερίδα της Ιθάκης για τις συγκοινωνίες στις 22-7-2012.

Δεν προκαλεί  χαρά αλλά λύπη το γεγονός ότι μολονότι προσκληθέντες είναι ΑΠΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ 6 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ των Επτανήσων. Απών και ο Πρωθυπουργός του κράτους που όρισε υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, που για μία ακόμη φορά οι ίδιοι δηλώνουν ότι δεν θεωρούν δικό τους το Ιόνιο Πέλαγος. Αλλά και εάν ο πρωθυπουργός είχε ανυπέρβλητο κώλυμα είχαν ιερή υποχρέωση οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί να ήταν παρόντες και να μας ανακοίνωναν συγκεκριμμένη άμεση δέσμη μέτρων για τις συγκοινωνίες  και τη μείωση φόρων στα Επτάνησα.

Και κυρίως οι υπουργοί και οι εκπρόσωποι των κυβερνητικών κομμάτων θα πρέπει να μας λένε τι συγκεκριμμένο και χρήσιμο ΚΑΝΑΝΕ για εμάς, και όχι επιζήμιες αοριστολογίες προς εξαπάτηση του λαού. Δυστυχώς για μας δεν έκαναν τίποτα καλό. Μόνον ΧΑΡΑΤΣΙΑ και φόρους.

Εάν δεν γίνεται σωστή καταγραφή της κατάστασης, ανάδειξη των αιτίων και των ευθυνών και μετά συγκεκριμμένες και καθαρές προτάσεις για λύση των προβλημάτων τότε πρόκειται για ανεπαρκή και ανίκανη εξέλιξη.  

Oι γενικές  και αόριστες εξαγγελίες και τοποθετήσεις γίνονται αόριστες προσχεδιασμένα για να καλύψουν πολιτική ανεπάρκεια ή απάτη του λαού. Πείτε με όνομα και επώνυμο ποια είναι τα συμφέροντα για να μπορεί να γίνει δουλειά.

Το πρόβλημα του νεοελληνικού κράτους και της χρεωκοπίας του ήταν και είναι κυρίαρχα ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ και πολύ λιγότερο οικονομικό. Η απουσία υποργού σήμερα αναδεικνύνει αυτό το γεγονός. Η Ελλάδα είναι πλούσια χώρα. Τα ΕΠΤΑΝΗΣΑ είναι ΠΛΟΥΣΙΑ, απλά ληστεύει το αθηνοκεντρικό κράτος τον πλούτο μας.

Και επειδή έγινε και σήμερα, δικαίως, πολύ συζήτηση για το Λιμάνι του Πίσω Αετού, θάθελα να σας πω ότι ψήφισα καιστήριξα τη κατασκευή αυτού του λιμανιού επειδή εμφανιζόνταν ότι είναι αίτημα των Θιακών. Οφείλω όμως να εκφράσω τον προβληματισμό μου για τη σκοπιμότητα του έργου και τις αρνητικές συνέπειές του στο Βαθύ και τις Φρύκες. Όπου κτίζεται λιμάνι αναπτύσσσεται νέα πόλη. Μπορείτε να φαναταστείτε πως θάναι τα πράγματα σε 50 χρόνια; Όταν υπηρέτησα την 28 μηνών στρατιωτική μου θητεία στη Πάτρα κάθε 2ο Σαββατοκύριακο έπαιρνα ένα καράβι που λεγόνταν ΙΟΝΙΣ και εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη-Παξούς-Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντεζι και δεν κοιμόμουν μέχρι τις 2 το πρωί μέχρι να δω και να απολαύσω αυτό το μαγευτικό μπάσιμο-είσοδο στο Βαθύ και την αναχώρησή του. Ήταν κάτι μαγικό και αυτό θα χαθεί από τον Πισω-Αετό.

Αυτό το καράβι που συνέδεε τα Ιόνια χειμώνα καλοκαίρι έφερνε πολύ κόσμο, πολλούς τουρίστες στα Επτάνησα. Εάν δεν είναι έτσι ας σηκωθεί κάποιος να με διακόψει τώρα.

Το ΖΩΤΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ των ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ είναι:
  1. Ο Τουρισμός από τη Δύση και
  2. Το εμπόριο μεταξύ Δύσης & Ανατολής και μεταξύ των Νησιών μας.

Το συμφέρον των Επτανήσων δεν είναι ούτε η Τρίπολη ούτε η Πάτρα, δορυφόρους των οποίων επιδιώκουν να μας καταντήσουν οι γραφειοκράτες-Μουχτάρηδες των Αθηνών, όπως προσφυώς τους ονόμασε ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης, συνεπικουρούμενοι από τους τοποτηρητές τους.

Η άποψη ότι τα νησιά του Ιονίου πρέπει να είναι διοικητικά και πολιτικά ενσωματωμένα στις απέναντι ηπειρωτικών ακτές των Ιωαννίνων και της Πάτρας  , είναι η ίδια η θέση της Τουρκίας ότι τα Νησιά του Αιγαίου ανήκουν στην ηπειρωτική ακτή της Τουρκίας. Ηαι η αναπαραγωγή της θέσης αυτής για τα νησιά της Επτανήσου να ενσωματωθούν στα Γιάννενα και στη Πάτρα αντίστοιχα είναι εθνικά

Επικίνδυνη, δημογραφικά καταστροφική, πολιτικά ανόητη και οικονομικά ολέθρια πρώτα για τα νησιά μας που θα τα απομυζήξουν και άλλο και μετά για την ίδια τη χώρα.

Οι αμόρφωτες πολιτικά διευθυντικές ομάδες των δύο μέχρι πρότινος κυβερνητικών κομμάτων με τους ανά νησί τοποτηρητές τους δεν μπορούν να  αντιληφθούν αλλά ούτε και να εκπροσωπήσουν πλέον τα συμφέροντα των νησιωτών αφού μέλλημα΄τους δεν ήταν απλά η εγκατάλειψη των νησιών μας αλλά και η καταλήστευση του πλούτου μας.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ

Η Ιθάκη μέσα στο μεσοκαλόκαιρο δεν έχει κάθε μέρα συγκοινωνία με Λευκάδα.
Η Ιθάκη δεν έχει επικοινωνία από τις Φρίκες.
Η Ιθάκη και όλα τα Επτάνησα, πλην 2 μηνών στο μεσοκαλόκαιρο, δεν έχουν επικοινωνία μεταξύ τους αλλά ούτε και με την Ιταλία που είναι η βασική οδός έλευσης τουριστών   από τη Δύση, μετά τα αεροπλάνα.

Οι Παξοί έμειναν 6 μήνες χωρίς συγκοινωνία με το διοικητικό τους κέντρο. Ούτε δικαστές για να πάνε να δικάσουν στο Ειρηνοδικείο Παξών δεν μπορούσαν.

Οι Οθωνοί, Ερείκουσα και Μαθράκι έμειναν 4 μήνες χωρίς συγκοινωνία.

Κάλαμος-Καστός χωρίς συγκοινώνίες.

Και για το Μεγανήσι το τελευταίο φέρρυ είναι στις 5 !.

Οθωνοί, Ερείκουσα, Μαθράκι, Καστός χωρίς ένα μαθητή σε Δημοτικό σχολείο. Και όπου δεν υπάρχουν μαθητές και νεολαία δεν υπάρχει μέλλον, έρχεται η ερήμωση, η εγκατάλειψη.

Το κράτος, οι βουλευτές απόντες αλλά  βολεμένοι οι ίδιοι.

Το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας είναι σε κατάσταση τραγική: Μικρό,ανεπαρκές, κακοσυντηρημένο: Οι τουρίστες, ως τελευταία εμπειρία τους από το νησί έχουν να περιμένουν σε τσαντήρια έξω από το αεροδρόμιο στον ήλιο ή στη βροχή. Τη Δευτέρα 27 Σεπτέμβρη 2011 όταν εμείς επιστρέφαμε από τη συνεδρίαση της Κεφαλλονιάς μείναμε περιμένοντας στο Άκτιο 3 ώρες γιατί λόγω νεροποντής είχε μπλακ άουτ, δεν λειτούργησε η εφεδρική γεννήτρια και τα τσάρτερς πηγαίνανε στο Μπρίντεζι οι δε τουρίστες που περίσσευαν και δεν χωρούσαν ήταν κάτω από τα τσαντήρια έξω από το αεροδρόμιο και βρέχονταν. Καμμία επένδυση και στα αεροδρόμια  Άκτιου και Κεφαλλονιάς.

Την ίδια στιγμή τεράστια ποσά από τα καθαρά κέρδη των 4 αεροδρομίων των Επτανήσων πηγαίνουν κάθε χρόνο κατ΄ευθείαν στον κρατικό προυπολογισμό: Μόνον από το αεροδρόμιο της Κέρκυρας 25 εκ. ευρώ το χρόνο.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΠΟΤΕ.  
Ταυτόχρονα τα μεγάλα κέρδη, τα χρήματά μας τα δικά μας αντί να επανεπενδύονται στον τουρισμό και στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα, τα απομυζάει η Αθήνα και χρηματοδοτεί τα ελλείματα των αστικών  κλπ συγκοινωνιών της:

Τα οικονομικά στοιχεία για τις συγκοινωνίες είναι συγκλονιστικά:

Τα ελλείμματα του ΟΣΕ από 5,4 δισεκαττομύρια ευρώ χρηματοδοτήθηκαν από τον κρατικό προυπολογισμό, δηλ. από εμάς.

Η αγορά  ολόκληρου του στόλου των αυτοκινήτων Λεκανοπεδίου Αθηνών- επιδοτήθηκε κατά  50% από την Ευρωπαική Ένωση και κατά 50% από τον κρατικό προυπολογισμό.

Ο κρατικός προυπολογισμός, δηλ. εμείς, επιδοτούμε με 4 δις το χρόνο τα ελλείματα των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και με 1,2 δις ευρώ το χρόνο τα ελλείμματα των λεωφορείων της Θεσ/κης.

Την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ τα συμφέροντα και οι βουλευτές της Πάτρας, της Ηπείρου και της Αιτωλοακαρνανίας την εξέτρεψαν της φυσικής πορείας της και αντί να είναι ,όπως απαιτούσε και το στρατηγικό συμφέρον της Ελλάδας και των Νησιών, ως Ιόνια Οδός, από Αντίρριο σε Αστακό για Ιθάκη-Κεφαλλονιά, Άκτιο για Λευκάδα,(αφού γι΄ αυτό κατασκευάστηκε και η υποθαλάσσια σήραγγα  Άκτιου - Πρέβεζας ) και Ηγουμενίτσα για Κέρκυρα και Παξούς, την ΕΞΕΤΡΕΨΑΝ της πορείας της σε Αγρίνιο-Άρτα-Γιάννενα μετατρέποντάς την σε ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΟΔΟ, με βωβούς και τους 6 βουλευτές των Επτανήσων.
 
Από παλιά έλεγα και έγραφα για τη τεράστια γεωοικονομική και γεωπολιτική σημασία των Επτανήσων και δικαιώνομαι κάθε μέρα. Τα ΕΠΤΑΝΗΣΑ είναι χρυσάφι: Χρυσός από τον τουρισμό χάριν της ομορφιάς τους, χρυσός γιατί είναι πάνω στον εμπορικό θαλάσσιο δρόμο Δύσης-Ανατολής.Τώρα βρέθηκε και μαύρο χρυσάφι(πετρέλαιο-φυσικό αέριο) που για πολλά χρόνια το έκρυβαν.

Τώρα που βρέθηκε και το μαύρο  χρυσάφι, προχτές το άλλοτε ΠΑΣΟΚ κατέθεσε πρόταση νόμου  με την οποία ζητά να δεσμευθούν τα ποσοστά του δημοσίου από την άντληση πετρελαίου υπέρ των χρεωκοπημένων ασφαλιστικών ταμείων. Αυτοί, μαζί με τη Ν.Δ.,  που έπαιξαν στα χρηματιστήρια τα κύρια κεφάλαια και μετά τα ιερά και τα όσια των ασφαλιστικών ταμείων, τα  αποθεματικά, και πήραν μίζες γι΄αυτό, αυτοί που τα χρεωκόπησαν, αυτοί που θέλουν να μας αλλάξουν το  image, την εικόνα, από τουριστική-παραδεισένια σε πετρελαική, έρχονται τώρα και λένε  ξετσίπωτα: «Εσείς τη βρώμα, τη καταστροφή σε περίπτωση ατυχήματος, τη καταστροφή των παιδιών σας και εμείς τα λεφτά σας».

Να γιατί έκαναν «αποκεντρωμένη διοίκηση Πελοποννήσου-Αιτωλοακαρνανίας και…Ιονίου»  και μας πετσόκοψαν και από Νησιά, στη παραπάνω λογική της Τουρκίας, για να μας καθυποτάξουν  πλήρως πολιτικά και να μας καταληστέψουν τον πλούτο.

Την ίδια στιγμή εδώ και δεκαετία  σε όλο το Αιγαίο  μέχρι και τη Μύκονο, όπου η πλουτοκρατία και η κομματική ελίτ της Αθήνας μαζί με τους θηλυπρεπείς της έχει τόπο ψυχαγωγίας, έχουν ΦΠΑ 5% ενώ εμείς έχουμε ΦΠΑ 23%  και οι τουριστικές μας υπηρεσίες και γενικά το τουριστικό μας προιόν είναι πολύ πιο ακριβό.

Και όχι μόνον: Στα νησιά του Αιγαίου επιδοτείται στο 100% η μεταφορά των αγροτικών προιόντων.

Και όχι μόνον: Η νέα τρικομματική κυβέρνηση  που στηρίζεται από Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ επανίδρυσε το υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και πάλι ξέχασαν τα Νησιά του Ιονίου τα οποία τα έχουν ως ιθαγενείς.

Μία Ελλάδα 4 κατηγοριών:
1η κατηγορία η Αθήνα που απομυζά τον πλούτο μας και χρηματοδοτούμε τα ελλέιματά τους και τα ρουσφέτια τους.
2η κατηγορία η Θεσ/κη
3η κατηγορία  τα Νησιά του Αιγαίου και η Μύκονος.
και
4ης κατηγορίας τα νησιά του Ιονίου.

Μας αντιμετωπίζουν για ιθαγενείς, κυρίως εξ αιτίας της διαχρονικής ανεπάρκειας των βουλευτών.

Και δεν είναι μόνον αυτά: Το αεροδρόμιο ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ που δόθηκε με αποικιοκρατική σύμβαση στη Χοχτίεφ βάζει μέσα τις 2 ελληνικές αεροπορικές εταιρείες Aegean και Ολυμπιακή αφού για κάθε  αναχώρηση επιβάτη τους στοιχίζει 45ευρώ και η κυβέρνηση για να τις βοηθήσει ένταξε κάποιες γραμμές στις δήθεν άγονες και τις χρηματοδοτεί με 55 εκ.ευρώ το χρόνο.

Και όχι μόνον αυτό: Ενώ το αεροδρόμιο της Κέρκυρας είναι τριτοκοσμικό  την ώρα που τους δίνει καθαρά 25 εκ.ευρώ το χρόνο και θάπρεπε να το κάνουν σύγχρονο, κάνουν καινούργο αεροδρόμιο στη Τρίπολη επειδή το ζήτησε ο Ρέππας, το οποίο όπως και της Καλαμάτας και του Άραξου τους μπάζουν  μέσα !

Και όχι μόνον αυτό: Τα Νησιά του Αιγαίου έχουν χειμώνα-καλοκαίρι ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ αεροπορική σύνδεση 6 μέρες τη βδομάδα και μάλιστα  στη γραμμή Ικαρία-Μυτιλήνη πολλές φορές με κανένα επιβάτη !ενώ για τα Νησιά του Ιονίου είναι… πολυτέλεια η επιδότηση μιάς καθημερινής γραμμής η οποία σε 2-3  χρόνια όπως όλοι  ξέρουμε θα καταστεί από μόνης της κερδοφόρα, γιατί  ο κόσμος θέλει τακτικές πτήσεις, να ξέρει πότε θα πάει και πότε θα φύγει.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Με βάση τα στοιχεία που μου έδωσε η ίδια η sky-express με έδρα το Ηράκλειο, η πτήση Ηράκλειο-Κύθηρα-Ζάκυνθος-Κεφαλλονιά- Άκτιο-Κέρκυρα και επιστροφή μαζί με το κέρδος της είναι 7.000ευρώ. Με δύο πτήσεις την ημέρα θα στοίχιζε γύρω στα 3 εκ.ευρώ το χρόνο, δηλ.  το 15% των καθαρών κερδών του Αεροδρομίου της Κέρκυρας . Με τα κέρδη από ένα αεροδρόμιο των Επτανήσων επιδοτούνται όλες οι αναγκαίες θαλάσσιες και αεροπορικές συγκοινωνίες των νησιών μας.

Νομίζω ότι σας απέδειξα ότι το πρόβλημα της Ελλάδας  είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟ και ΟΧΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ.

Νομίζω ότι σας απέδειξα με βάση τα συγκεκριμμένα  οικονομικά στοιχεία ότι είναι για όσο διάστημα χρειάζεται να επιδοτηθούν οι αεροπορικές και ακτοπλοικές συγκοινωνίες των Επτανήσων φτάνουν τα καθαρά κέρδη ενός αεροδρομίου μας. Έτσι απλά.

Υπάρχει εδώ και ενάμισυ χρόνο και το (σχεδόν) ομόφωνο ψήφισμα του Π.Σ.Ι.Ν.

ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ:
  1. Καθημερινή πρωινή και βραδυνή ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΉ σύνδεση  των ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ στη γραμμή Θες/κη-Κέρκυρα-Άκτιο-Κεφαλλονιά-Ζάκυνθος.
  2. Καθημερινή ακτοπλοική σύνδεση των Νησιών μας στη γραμμή Ζάκυνθος-Σάμη-Βαθύ-Βασιλική-Παξοί-Κέρκυρα-Μπρίντεζι.
  3. Άμεση ψήφιση Νόμου για τα Υδατοδρόμια-Υδροπλάνα.
  4. Άμεση ΜΕΙΩΣΗ του ΦΠΑ στο 5%.
  5. Άμεση Εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου.
  6. Άμεση επιδότηση, όπως και στα Νησιά του Αιγαίου, των μεταφορών των αγροτικών προιόντων μας.
  7. Το 60% των δικαιωμάτων του Δημοσίου από τα πετρέλαια-φυσικό αέριο στα Νησιά του Ιονίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.