Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Ιστορία - Ιθάκη - Νεοκεφαλονιτισμός

Ρουπάκι: Η ανάρτηση αυτή προέκυψε από δύο σχόλια αναγνώστη μας. Θεωρήσαμε ότι είναι πολύ πιο χρήσιμη ως ξεχωριστή ανάρτηση.

ΙΣΤΟΡΙΑ-ΙΘΑΚΗ –ΝΕΟΚΕΦΑΛΛΟΝΗΤΙΣΜΟΣ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ
Η λέξη "ιστορία" προέρχεται από το ουσιαστικό ίστωρ (με δασεία και οξεία στην πολυτονική περίοδο της ελληνικής γλώσσας). Ίστωρ ήταν εκείνος που κατείχε ένα θέμα καλά ή ήταν αυτόπτης μάρτυρας ενός γεγονότος. Η λέξη "ίστωρ" με τη σειρά της είχε προέλθει από τη ρίζα - του αρχαίου ρήματος οίδα και είδα (το συναντάμε στα αρχαία κείμενα και με τις δύο μορφές) και το οποίο σήμαινε "γνωρίζω". Στην αρχική λέξη "ίδτωρ", το οδοντικό σύμφωνο το "δ" τράπηκε σε "σ" πριν από το επίσης οδοντικό "τ".(ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΑΠΌ ΤΗΝ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ)

Με τον όρο Ιστορία εννοείται η συστηματική μελέτη του παρελθόντος εστιασμένη κυρίως στις δραστηριότητες και τις επιδράσεις τους, έως την παρούσα εποχή.

Η ιστορία μελετά κυρίως γραπτές πηγές ενώ ως προϊστορία αναφέρεται η εποχή για την οποία δεν έχουμε γραπτές πηγές ή που αυτές δεν μας είναι κατανοητές.

Η μελέτη των γεγονότων περιλαμβάνει την καταγραφή τους, αλλά και τα αίτια που οδήγησαν σε αυτά, όπως και τους γενικούς νόμους της ιστορικής εξέλιξης. Ο ιστορικός ερευνά τις τάσεις της κοινωνίας σε διάφορες περιόδους και σε διάφορους τομείς, τις οικονομικές συνθήκες, την εξέλιξη του πολιτισμού, της επιστήμης, της φιλοσοφίας και της τέχνης. Υπάρχει ιστορία των εθνών, ιστορία της μουσικής, ιστορία της ιατρικής, ιστορία της αρχιτεκτονικής κ.λπ. Εδώ, θα προσθέσω ότι υπάρχει και η Πρόσφατη Ιστορία Των Δήμων μας.

Η ιστορία δεν αποτελεί μόνο μια απλή αφήγηση τετελεσμένων γεγονότων, αλλά προσπάθεια αναδόμησης, κατανόησης και ερμηνείας του παρελθόντος, με στόχο συνήθως την ερμηνεία των συνθηκών του παρόντος, τις κατευθύνσεις που πήραν οι αποφάσεις και την πρόβλεψη του μέλλοντος με βάση δεδομένα που κατά κύριο λόγο σχηματίζουν μαθηματικές συναρτήσεις με προβλεπόμενο αποτέλεσμα.

Ως εξελισόμενη επιστήμη υφίσταται διαρκείς αλλαγές και μετασχηματισμούς, παράγοντας διαφορετικές προσεγγίσεις. Ο ιστοριογράφος κατευθύνει σε σημαντικό βαθμό τα συμπεράσματα και καθορίζει την ανύψωση ή την απαξίωση των συμπερασμάτων του πρός το ευρύ κοινό.

ΙΘΑΚΗ.
Η Ιθάκη από το ομόνυμο έργο του Καβάφη λογοτεχνικά έχει καταξιωθεί στη συνείδησή μας, σαν ο υπαρξιακός στόχος του ανθρώπου, που με οποιοδήποτε κόστος σε αντίξοες συνθήκες, σε κόντρα των θεικών και γήινων κανόνων, καταφέρνει να επιτύχει το σκοπό του ακόμη και αν χρειασθεί να δαπανήσει μεγάλο μέρος από την ζωή του, ακόμα και αν απαιτηθεί να χάσει συνεργάτες και να μείνει μόνος.

Η Ιθάκη ετυμολογικά προκύπτει από το αρχαίο ρήμα Ιθύω, που σημαίνει κατευθύνομαι. Χρήση του σημερινή είναι σε έκφραση είναι <> που σημαίνει αυτός που σκέφθηκε και κατεύθυνε κάποιον σε κάτι. Η Προστακτική του ρήματος είναι ΙΘΑ.

Οι ναυσιπλόες Αρχαίοι Ελληνες χρησιμοποιούσαν την Ιθάκη ως κατευθυντήρια οδηγό και σημάδι από την Αία πρός την Σικελία. Το ΙΘΑ ΕΚΕΙ συντμημένο μας δίνει μία απόψη της λέξης ΙΘΑΚΗ. Ποιά περιοχή θα μπορούσε να ήταν πλήν της Κεφαλλονιάς άραγε;

Ειναι και αυτή μία πιθανή κατευθυντήρια οδηγία των ιστορικών, που όμως δεν μπορεί να αγνοηθεί.

Ομως η έυρεση ή όχι της ομηρικής Ιθάκης ουδόλως με ενδιαφέρει, ή μάλλον προτιμώ να μη βρεθεί σήμερα.

Οι εικόνες που μου δημιουργήθηκαν στα παιδικά μου χρόνια για το Παλάτι, την Πηνελόπη, τον Ευμαιο κ.λπ θα χαθούν σε ένα περιφραγμένο χώρο, αναξιοποίητο, με χορτάρια και σκουπίδια, όπως είναι η Αρχαία Αγορά, το Θησείο, η Αλίαρτος, το Δίον και τόσοι άλλοι σημαντικοί χώροι, η στην καλύτερη περίπτωση θα καταλήξει ένας χώρος ξενάγησης τουριστών με περιτρυγιρισμένα ξενοδοχεία κλάμπ ταβέρνες, όπως οι Δελφοί, η Ολυμπία κ.λ.π.

Είναι και αυτή βέβαια μία άποψη.

ΝΕΟ-ΚΕΦΑΛΛΟΝΗΤΙΣΜΟΣ
Περιλαμβάνω τον εαυτό μου στους υπερ-σωβινιστές, σχετικά με το Νησί μου. Σε κάθε ευκαιρία το προβάλλω, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι από τους συμπατριώτες μου. Ομως , συχνά θλίβομαι για την κατάσταση που επικρατεί στο νησί μας. Αξιολογώ ότι από τα δέκα πράγματα που θα μπορούσε να κάνει μία ηγεσία – Δημοτική, Νομαρχιακή, Περιφερειακή, Διαδημοτική, Εθνική-ξεκινά τα τρία καταλήγει στο ένα και συνήθως γίνεται μισό. Με το μισό λοιπόν έργο ξεκινά τους διθυράμβους για την επόμενη δημοκρατική εκλογική της αναμέτρηση.

Εφημερίδες και τοπικοί τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί, παίρνουν τη θέση τους υπερ των υποψηφίων, και με θαυμαστό τρόπο κάνουν το άσπρο μαύρο για να επηρεάσουν τους πολίτες .
Ξεκινούν οι ταγοί του Δημόσιου συμφέροντος να εγκλωβίζουν ομάδες πολιτών με πρόσχημα την εκλογή τους και το κοινό καλό που όμως δεν είναι τίποτε άλλο από το προσωπικό τους συμφέρον.

Τάζουν θέσεις, εργασία, συμμετοχή στη διαχείριση της εξουσίας , απειλούν τους εχθρούς, δημιουργείται μιά αναμπουμπούλα, διαχωρισμός των πολιτών, και εντάσεις με στόχο πλέον όχι το κοινό καλό αλλά το ίδιο συμφέρον.

Κάπου – κάπου, από θρασείς υποψηφίους, κανένα φορτηγό σανό και κανένα κατσικάκι κλεμμένο μπαίνουν στο κάδρο της συμμετοχής του πολίτη στα κοινά.

Καταλήγουμε
  • αντιδημάρχοι να εξαπλασσιάζουν την περιουσία τους με μία απόφαση δημοτικού συμβουλίου,
  • Αντιδημάρχοι να διαδίδουν ότι η καλύτερη οικονομικά περίοδος ήταν η αντιδημαρχία τους
  • Δήμαρχοι να περιφέρονται από τον ένα σχηματισμό στον άλλο, ξεχνώντας τα οράματα και τα προγράμματα με μόνο κριτήριο την τσέπη τους.
  • Βουλευτές που η βουλευτική περίοδος τους μας έφερε στην εποχή του Δενδρινού, να διεκδικούν το ενιαίο Βιλαέτι της Κεφαλλονιάς.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Η μαθηματική εξίσωση λέει ότι άν επιλεγούν, θα κάνουν τα ίδια. Δεν έχουν κάτι άλλο να δώσουν εκτός από αυτά που έχουν αποδείξει ότι ξέρουν.

Γιατί θα διαφοροποιηθεί η συμπεριφορά τους απέναντι στον πολίτη;

Εκαναν φροντιστήρια όλα αυτά τα χρόνια και έγιναν καλύτεροι;

Θα σταθούν απέναντι στο 40μελές Δημοτικό Συμβούλιο με αξιώσεις και απαιτήσεις για την περιοχή μας;

Θα δημιουργήσουν τέχνη και πολιτισμό στην επαρχία μας, για τα αρχαία, τα πολιτιστικά, την τέχνη ή ανάλογη με τους ΛΟΚΟ ΜΟΝΤΟ με ουσίες και οινοπνέυματα υπό την ανοχή τους;

Η ιστορική ανάλυση, όπως περιγράφεται παραπάνω, αξιολογόντας τις δράσεις του πρόσφατου παρελθόντος και τις επιπτώσεις της στο παρόν και προσδοκόντας να προβλέψει το μέλλον πρέπει να μας δώσει σαφή προσανατολισμό για τις επιλογές μας.

Δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι Σάμης που διαχειρίσθηκαν την τελευταία 12ετία το χωρο μας πρέπει να αποκλεισθούν από την επόμενη δημοτική διαχείριση.

Να δοθεί η ευκαιρία σε ικανούς ανθρώπους να εκπροσωπήσουν την περιοχή μας, πιό αποτελεσματικά και αποδοτικά.

Η ΙΘΑΚΗ ΜΑΣ - ο στόχος μας – ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ.
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΟΥΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΙ.

ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΝΟΙΩΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ
ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ Δ.Σ. ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ.

ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ .

3 σχόλια:

  1. Θα ξεχωρίσω ένα κομμάτι από το πραγματικά πολύ ωραίο άρθρο:
    … «Η ιστορία δεν αποτελεί μόνο μια απλή αφήγηση τετελεσμένων γεγονότων, αλλά προσπάθεια αναδόμησης, κατανόησης και ερμηνείας του παρελθόντος, με στόχο συνήθως την ερμηνεία των συνθηκών του παρόντος, τις κατευθύνσεις που πήραν οι αποφάσεις και την πρόβλεψη του μέλλοντος με βάση δεδομένα που κατά κύριο λόγο σχηματίζουν μαθηματικές συναρτήσεις με προβλεπόμενο αποτέλεσμα.». Επειδή αυτά τα νοήματα κανείς δεν μου τα έμαθε μέχρι και τη μέση εκπαίδευση και τα κατάλαβα από την κάποια εμπειρία της ζωής, ας τα εμπεδώσουν οι ψηφοφόροι να κάνουν όσο το δυνατόν μικρότερα λάθη. Είθε…
    Και μια ερώτηση για την ίδια την λέξη ΙΘΑΚΗ ως προς τον σχηματισμό της. Δεν θα μπορούσε να σχηματιστεί από το ιθύω και ακή με έννοια την γεωγραφική της μορφολογία, δηλαδή ευθεία ακίδα, σαν άκρη λόγχης ας πούμε; Τώρα τελευταία το διάβαζα σε κάποια άλλη προσέγγιση. Είναι άτοπο, ή απλώς μια διαφορετική σκέψη;
    Και για σένα Major, όλο παράπονα είσαι. Ποια στέγνη, όπως βλέπεις υπάρχουν πάντα συζητητές και μάλιστα πρώτης ποιότητος, όταν το θέμα κεντρίζει κάποιο ενδιαφέρον.
    Όσο για τα πατριωτάκια τους Θιακούς όταν έπεσε η Σάμη στους Ρωμαίους όπως γράφει ο Στράβων διακόσια χρόνια μετά, δεν είχε μείνει τίποτε από την πόλη, άρα δεν έμεινε κάτοικος Σαμικός να περάσει απέναντι, τα σκλαβοπάζαρα τους φάγανε, ή γίνανε σουβλάκια με μπόλικη μουστάρδα. Για χίλια χρόνια πριν μιλάω την εποχή του Αγκαίου, που λες και τον τσίμπησε μύγα γύρναγε ολούθε και έφτασε μέχρι την Σάμο του Αιγαίου. Γιατί αλήθεια αφού εδώ στη Σάμη μια χαρά ήτανε. Ούτε είχε γεννηθεί και ο Άγιος να πεις ότι τον εβούρλισε! Δεν είναι ένα ερώτημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σταράτε, φίλε, για τη ...μετανάστευση των Σαμαίων, βεβαίως και αστειευόμουν. Ήταν σχόλιο στα δικά σου, της τελευταίας πααγράφου, νομίζω χιουμοριστικά λεγόμενα. Όσο για τη ...στέγνια μα, ναι, αναφέρομαι πάντα στις διαδρομές των πολιτικών, πάντα στεγνές, που τις ακολουθεί μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου, ο οποίος δεν ακολουθεί τα δικά του ...παραμύθια. (παρά-μύθι=παρά το μύθο). Όσο για τα παράπονα παρά την ετυμολογία της λέξης (παρά τον πόνο, δηλαδή αρχ. παρά τον κόπο), συμφωνώ. Όμως παραπονιέται κάποιος όχι γιατί έχει την ψευδαίσθηση ότι κάτι θα διορθωθεί, αλλά γιατί έχει την πεποίθηση ότι κάτι πρέπει να γίνει-δεν ξέρει τι- για να διορθωθεί η κατάσταση. Γενικά αλλά και της Σάμης. Όπως επίσης συμφωνώ για τους συζητητές, όπως συμφωνώ απόλυτα και με τα περιεχόμενα του κύριου άρθρου.

    Χαιρετώ

    MAJOR ARX

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΙΘΑΚΗ - ΝΕΟΚΕΦΑΛΛΟΝΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΙ ΕΝΝΟΩ
    Η προηγούμενη αναδρομή στο άρθρο μου ΙΣΤΟΡΙΑ – ΙΘΑΚΗ - ΝΕΟΚΕΦΑΛΛΟΝΗΤΙΣΜΟΣ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ , ουδόλως είχε ως γεγονός την ετυμολογία της Ιθάκης, άν και παρασυρμένος εξέφρασα μία εκ των ετυμολογικών παραγώγων της και η οποία μου στέκει καλύτερα.
    Περισσότερο θα πρέπει να προβληματίσουν οι απόψεις μου, ότι καλύτερα να μην βρεθεί το παλάτι του Οδυσσέα για τους λόγους που ανάφέρω στο άρθρο μου. Αν αυτό συμβεί θα χαθεί το ιδανικό , το ιδεατό, το πλασματικό παιδικό μας όνειρο και θα περάσουμε σε κάτι το τετριμμένο, το συνηθισμένο, το χορταριασμένο, το εγκαταλελημένο.
    Οι λόγοι προφανείς. Δεν έχω ουδεμία εμπιστοσύνη στο κριτήριο αξιολογησης των προτεραιοτήτων των ανθρώπων που θα καλεσθούν να αξιολογήσουν τα πραγματικά στοιχεία και να δράσουν.
    Τι περιμένω από τους Νεο-κεφαλλονίτες;
    -Tους Λόκο Μόντο να χτυπιούνται στην άιθουσα που ο Οδυσσέας καθάρισε τους μνηστήρες όπως στην Αντίσαμο
    -Τη Τζούλια στον αργαλειό και στο λουτρό της Πηνελόπης όπως στη Δρογκαράτη
    -Τον εκάστοτε Αντιδήμαρχο να εξασφαλίζει την επιτυχία της εκδήλωσης
    -Το Δήμαρχο να ξανα-χορεύει ταγκό αν ηθοποιός πρώτης γραμμής στις ταινίες
    Η ΙΘΑΚΗ – ΣΤΟΧΟΣ ΧΑΜΕΝΗ
    ΤΟ ΚΕΦΑΛΛΟΝΗΤΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΕ ΑΤΑΚΤΗ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ
    ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΧΩ ΒΟΥΛΕΥΤΑΔΕΣ - ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΜΜΙΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ
    Η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΜΟΥ ΕΞΙΣΩΣΗ ΒΓΑΖΕΙ ΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΜΟΥ
    ΑΝ ΤΗΝ ΠΑΡΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΛΥΜΕΝΗ ΛΑΘΟΣ Η ΕΞΙΣΩΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΒΙΒΑΖΟΜΑΣΤΕ
    ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.