Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Η Αυτοδιοίκηση ωριμάζει....

ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ:
Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΩΡΙΜΑΖΕΙ- ΕΝΙΣΧΥΕΤΑΙ – ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΗΣ – ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ
Η ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΕΝΑΣ ΔΗΜΟΣ – ΕΜΜΕΣΗ ΕΚΛΟΓΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ – 5ΕΤΗΣ ΘΗΤΕΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ- ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΤΟ 42%

Του Νίκου Φραντζή

Το Σχέδιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης που δόθηκε για διαβούλευση από την κυβέρνηση σηματοδοτεί μεγάλη εκσυγχρονιστική και προοδευτική τομή για τη χώρα μας.

Επιτέλους η Ελλάδα θα μπορεί σαν αιρετή αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού να εμφανίζεται στα ευρωπαϊκά όργανα και να διεκδικεί για τις τοπικές κοινωνίες με κύρος ισότιμο των ευρωπαίων εταίρων στην αυτοδιοίκηση και προπάντων με ισχυρή φωνή και αυξημένη βαρύτητα. Θα πάψει πλέον την αυτοδιοίκηση να την "εκπροσωπεί" και να μιλά αντ’ αυτής η εκάστοτε κεντρική κυβέρνηση.

Αίτημα της Αυτοδιοίκησης του οράματος και της προοπτικής, υπήρξε πάντοτε η ενίσχυσή της και η αναβάθμισή της με κύριο στόχο την καθιέρωση της αιρετής περιφερειακής διοίκησης.

Με το προτεινόμενο σχέδιο οι βασικοί στόχοι ικανοποιούνται. Οι επί μέρους αναγκαίες ρυθμίσεις και διευκρινήσεις που απαιτούνται μέχρι την οριστική ψήφιση του σχεδίου – αρμοδιότητες, πόροι, λειτουργικά θέματα - είναι βέβαιο ότι θα προσδιοριστούν με ακρίβεια από τον κοινωνικό και πολιτικό διάλογο που έχει ξεκινήσει.

Χρέος κάθε ενός από εμάς που έχουμε συμμετάσχει στη διαμόρφωση των θεσμών της αυτοδιοίκησης τα τελευταία χρόνια και γνωρίζουμε από μέσα τις αδυναμίες, τα προβλήματα και τις αγκυλώσεις που υπάρχουν, είναι να σταθούμε υπεύθυνα, δημιουργικά και υπεράνω κάθε προσωπικής φιλοδοξίας και μικροπολιτικής ή κομματικής σκοπιμότητας απέναντι στην κυβερνητική πρόταση.

Προσωπικά έχω κατά καιρούς εκφραστεί υπέρ των αρχών του προτεινόμενου σχεδίου γιατί πιστεύω ότι όσο η πρώτη διοικητική μεταρρύθμιση με την κατάργηση των κοινοτήτων έφερε περισσότερα θετικά αποτελέσματα άλλο τόσο η αναγκαιότητα της σημερινής μεγάλης αλλαγής θα ολοκληρώσει και θα δικαιώσει όσους εκ των ανθρώπων της αυτοδιοίκησης πασχίσαμε γιαυτό από τις αρχές της δεκαετίας του ΄90 και κάποιοι από το 1980.

Ένα βασικό σημείο που πιστεύω ότι πρέπει να προβληματίσει είναι η πρόταση για την κατάργηση του 42% στην εκλογή οργάνων από την πρώτη Κυριακή. Η προεκλογική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ για επαναφορά του 50% συν 1 , δεν πρέπει να αποτελέσει τροχοπέδη. Η πρόταση αφορούσε τον σημερινό σχεδιασμό της αυτοδιοίκησης και δεν αφορά τους νέους μεγάλους δήμους και την αιρετή περιφέρεια.

Επαναλαμβάνω την θέση και πρότασή μου ότι η Κεφαλονιά – με δεδομένα τα όρια της περιφερειακής αυτοδιοίκησης και την κατάργηση της σημερινής νομαρχιακής αυτοδιοίκησης- πρέπει να έχει φωνή δυνατή, ισχυρή και προπάντων ενιαία. Γιαυτό θεωρώ ότι τόσο τα πληθυσμιακά μεγέθη αλλά κυρίως οι όμοιες – κατά κύριο λόγο - μορφές ανάπτυξης που διαμορφώνονται σε όλο το νησί απαιτούν την σύγχρονη οργάνωση και λειτουργία ΕΝΟΣ δήμου και μόνον. Άποψή μου είναι ότι η πρόταση για τρεις δήμους σε επίπεδο επαρχιών δεν μπορεί να υπάρξει γιατί αφενός υπάρχουν επικαλύψεις των γεωγραφικών ορίων των επαρχιών ανάμεσα σε δήμους και αφετέρου δεν μπορώ να προσδιορίσω τις "αναπτυξιακές" διαφορές μεταξύ των ...επαρχιών, εξάλλου ουδέποτε οι επαρχίες αποτέλεσαν για το Ελληνικό Κράτος Διοικητικές ή Πολιτικές Ενότητες.

Προς συζήτηση και προβληματισμό θέτω την πρόταση για εκλογή των Αιρετών Περιφερειαρχών με έμμεσο τρόπο από το αιρετό Περιφερειακό Συμβούλιο. Η μεγάλη ανατροπή στην λειτουργία, δομή και λειτουργία του νέου θεσμού απαιτεί βήματα σταθερά, συναινετικά ως προς την λειτουργία και προπάντων "Πολιτική Ισορροπία" ανάμεσα στους θεσμούς (κοινοβούλιο – αυτοδιοίκηση) και στους εκπροσώπους τους (περιφερειάρχες – βουλευτές). Η εκλογή Περιφερειάρχη – στην πρώτη τουλάχιστον θητεία του θεσμού – πιστεύω ότι θα ήταν αποτελεσματικότερη να γίνεται από την παράταξη της πλειοψηφίας του Αιρετού Περιφερειακού Συμβουλίου και να ανανεώνεται στο μέσον της θητείας του θεσμού.

Τέλος θεωρώ ότι η θητεία των Αιρετών Περιφερειακών Συμβουλίων θα πρέπει να είναι πενταετής και η εκλογική διαδικασία να ταυτίζεται με αυτήν των Ευρωεκλογών. Είναι οδυνηρή η εμπειρία όλων από την ταυτόχρονη εκλογή στους δύο βαθμούς αυτοδιοίκησης. Είναι αυτονόητο ότι η πρόταση αυτή δεν θα πρέπει να ισχύσει στις εκλογές του 2010 αλλά από τις επόμενες.

Κλείνοντας αυτήν την σύντομη αναφορά επιθυμώ να διευκρινίσω ότι οι θέσεις και προτάσεις μου δεν έχουν ούτε υποκρύπτουν προσωπική ιδιοτέλεια ή φιλοδοξίες. Η θέση μου εξάλλου στην πρώτη Διοικητική Μεταρρύθμιση που υποστήριξα με πάθος την κατάργηση των κοινοτήτων αν και κοινοτάρχης τότε, καταδεικνύει του λόγου το αληθές. Επίσης διευκρινίζω – για να μην ερμηνευτούν και διαφορετικά – ότι οι απόψεις μου δεν στρέφονται εναντίον κανενός άλλου που ενδεχομένως έχει άλλη άποψη από την δική μου. Απλά θεωρώ υποχρέωσή μου έχοντας θητεύσει σε όλα σχεδόν τα όργανα της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης τα τελευταία 20 χρόνια να γνωστοποιώ και να θέτω προς διάλογο προβληματισμούς που προκύπτουν από την εμπειρία και την γνώση που είχα την τύχη και ευκαιρία να αποκτήσω.

13 Ιανουαρίου 2010.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.